برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9554          2018-08-02 02:42:02

حمایت سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد از اعتصاب رانندگان

ٖ بازگشت به صفحه اول

اعتصاب کامیونداران در شهرهای مختلف ادامه دارد. این‌بار رانندگان کامیون وناوگان حمل و نقل بین‌جاده‌ای در همدان در اعتراض به عدم تحقق وعده مسئولان دولتی مبنی بر کاهش نرخ عوارض و تعرفه، پرداخت حق بیمه رانندگان سهم دولت و همچنین افزایش قیمت تجهیزات خودرو اعتصاب کردند.

اعتصاب کامیونداران و رانندگان بین‌جاده‌ای از یکم مرداد آغاز شده است. منابع خبری نزدیک به کامیونداران و رانندگان گزارش‌هایی مبنی بر تهدید رانندگان توسط نیروهای امنیتی منتشر کردند. به‌رغم این تهدیدها اما اعتصاب رانندگان برای دهمین روز پیاپی ادامه یافت.

اعتصاب رانندگان سوخت‌رسانی در برخی مراکز توزیع سوخت در شهرهای مختلف را مختل کرده و موجب اعتراض‌های مردمی شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز امروز گزارش کرد که بنزین در شهرهای فریدونکنار، بابلسر، سرخرود، قائم‌شهر و محمودآباد به سختی پیدا می شود و مردم برای تامین سوخت یا باید به شهرهای مجاور بروند و یا اینکه در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد تهران نیز با صدور بیانیه‌ای از مطالبات رانندگان کامیون حمایت کرده است. این تشکل کارگری همچنین خواهان بر آورده شدن خواسته های رانندگان کامیون شده و از همه‌ کارگران، معلمان و تشکل‌های مستقل کارگری دعوت کرده است تا با اعلام همبستگی خود رانندگان کامیون را تا احقاق حقوقشان یاری دهند.

رانندگان کامیون و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای پیش از این نیز در یک اعتصاب سراسری توزیع سوخت در ایران را مختل کردند. این اقدام سبب شد که سپاه پاسداران وسائل نقلیه خود را برای توزیع سوخت و حمل و نقل کالاها به کار بگیرد.

در پی این وضعیت کمیته ویژه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات رانندگان تشکیل شد. به گفته رانندگان مذاکره با این کمیته به نتیجه نرسیده است.