برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9577          2018-08-10 12:29:02

بازداشت شماری از فعالان ترک در پی برگزاری مراسمی در کوه سبلان

ٖ بازگشت به صفحه اول


خبرگزاری هرانا – روز جمعه ۱۹ مردادماه شماری از فعالان ترک (آذربایجانی) در پی برگزاری مراسمی در پناهگاه کوه سبلان توسط نیروهای امنیتی مشگین‌شهر بازداشت و به بازداشتگاه شهر لاهرود از توابع مشگین شهر منتقل شدند. تعدادی از این افراد هنگام بازداشت از سوی ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بامداد روز جمعه ۱۹ مرداد نیروهای امنیتی مشگین شهر با حمله به کمپی در پناهگاه کوه سبلان، شماری از فعالان ترک (آذربایجانی) را بازداشت کرده و به بازداشتگاه شهر لاهرود از توابع مشگین شهر منتقل کردند.

این فعالان که قصد صعود به کوه سبلان را داشتند، شب پنج‌شنبه پس از ایجاد کمپ در پناهگاه این کوه به همراه دیگر کوهنوردان اقدام به برپایی مراسم شعرخوانی و سخنرانی کرده که توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

در این بازداشت جمعی تعداد زیادی از فعالان ترک (آذربایجانی) بازداشت شده‌اند که از اتهامات و وضعیت آنان کماکان اطلاعی در دست نیست.

“آیدین ذاکری، توحید امیر امینی، صالح پیچگانلو، رضا ابراهیمی، رحیم نوروزی، مجتبی پروین، مصطفی پروین، یوسف کاری، مهدی هوشمند، بابک نیکزاد، یونس شکری، جواد شکری، حسین ساوالان، محمد قوهوم زاده، رسول قوهوم زاده، ائلمان محمد پور، آی سودا محمد پور و احمد محمد پور” اسامی افراد بازداشت شده‌ای است که تاکنون توسط هرانا احراز شده است.
بنا بر گفته شاهدان عینی تعدادی از این شهروندان به دلیل اعتراض و مقابله با ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

صبح روز جمعه یکی از بازداشت شدگان در تماسی تلفنی به خانواده خود اطلاع داده که تمامی فعالان بازداشت شده به بازداشتگاهی در شهر لاهرود منتقل شده‌اند.