برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9615          2018-08-26 01:28:58

حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد از اعتصاب کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

ٖ بازگشت به صفحه اول



حمایت سندیکای کارگران شرکت واحد

از اعتصاب کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه



برای چندمین بار در یکسال گذشته، کارگران ستم دیده شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای بدیهی ترین و اولیه ترین حق خود که دریافت حقوق در برابر زحمت طاقت فرسای خود می باشد، اعتصاب کرده کار را متوقف می کنند. کارگران هفت تپه هر بار چندین روز متوالی اعتصاب کرده اند اما نه تنها هیچ مسئولی در کشور، به فریاد دادخواهی شان رسیدگی نکرده بلکه با استفاده از پلیس و نهادهای امنیتی سرکوب هم شده اند. علاوه بر این اکنون نیز با فروش تکه تکه اموال و زمین های این شرکت، زمینه بیکار سازی کارگران بسیاری فراهم می شود.



سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عدم پرداخت ماه ها حقوق، مزایا، عدم پاسخگویی و برآورده نکردن طلب های مختلف، ناروشن بودن وضعیت پرداخت بیمه، هرگونه اقدام برای فروش اموال و املاک ِ کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و هرگونه اقدام برای سرکوب مطالبات آنان، تجمع و اعتصابشان را محکوم می کند و از مسئولان کشور می خواهد هر چه سریعتر به فریاد دادخواهی کارگران هفت تپه و نیز سایر کارگران معترض رسیدگی نماید.



سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

هشتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

بعد از بی نتیجه ماندن مذاکرات نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه با مسئولین شهرستان شوش و استان اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد هشتمین روز خود شد.

امروز شنبه ۳ شهریور ۹۷ کارگران نیشکر هفت تپه .اعتصاب خود را در محل کارخانه ادمه دادند که اسماعیل بخشی یکی از ده نماینده کارگران نیشکر هفت تپه گزارشی از نشست دیروز به اطلاع کارگران رساند. البته لازم به یاد اوریست که دیروز نمایندگان کارگران هفت تپه . به اتفاق وکیل سندیکا در این جلسه حضور داشتند .اما با خبر شدن که آقای افشار در این جلسه حضور دارد که این امر به واکنش نمایندگان کارگران روبرو شد.ونمایندگان محل فرمانداری را ترک کردند.

در اعتصاب امروز آقای بخشی، خواست های کارگران را برای چندمین بار فریاد زدند

که شامل؛

پرداخت دستمزدها،

.عدم تفکیک شرکت نیشکر هفت تپه

عدم تقییر کاربریوتکه تکه کردن مجموعه نیشکر هفت تپه،

وهمچنین و گذاری مجدد شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به دولت.

این ها بخش های از خواست های کارگران نیشکر هفت تپه.است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۳ شهریور ۱۳۹۷

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

بسم الله الرحمن الرحیم



با سلام و درود بر پیامبر اکرم و خاندان پاک ایشان سیّما بقیّة الله (عج) و همچنین تبریک عید سعید قربان



به تمام مسئولین محترم شهرستان شوش و میهمانان گرامی

اعم از:



وزیر محترم کشاورزی(آقای حجتی)

استاندار محترم خوزستان(آقای شریعتی)

نماینده محترم شهرستان شوش(آقای نوری)

فرماندار محترم(آقای غزّی)

و سایر مسئولین شرکت کننده در جلسه امروز که قرار است با نمایندگان کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ملاقات و جلسه حضوری داشته باشند، میرساند که با امید و آرزوی نتیجه دار بودن این نشست، جامعه کارگری هفت تپه، تمام و کمال و تا آخرین نفس حامی و پشتیبان نمایندگان غیور خود هستند و چنانچه اتهام و آزاری به این نمایندگان اعمال شود، تمامی کارگران این شرکت پشتیبان نمایندگان خواهند بود و به هیچ وجه و تحت هیچ گونه شرایطی دست از این حمایت نخواهند کشید چراکه این جلسات تنها برای حق خواهی و استمداد جستن از مسئولین محترم صورت گرفته و دست هیچ ضد انقلاب و معاندی در کار نیست و مطالبات از ابتدا تا کنون (رفتن اقایان سرمایه دار از منطقه و برگشت شرکت به حالت دولتی) در محیطی کاملا آرام و بدور از تهدید و خشونت و شعارهای ضد حکومتی ان جام گرفته و حالا نوبت مسئولین محترم شهرستان و استان و کشوری است تا حق را برای کارگران مومن و زحمت کش این سرزمین به ارمغان آورند و پایانی دهند بر این ظلم چندساله که زندگی کارگران و خانواده ها و مردم منطقه را مدت طولانی است رنج داده است.



و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

و من الله التوفیق



جامعه کارگری هفت تپه

۱ شهریور ۱۳۹۷

جلسه امروز نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه در ارتباط با موضوع مطالبات کارگران اعتصاب کننده شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حضور فرماندار و نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورا, در محل فرمانداری آن شهرستحکان برگزار شد

که پس از سه ساعت گفتگو نتیجه ای حاصل نگردید.

همچنین در جلسه عصر روز پنج شنبه مقرر شد جلسه نهایی با حضور نمایندگان کارگری ,نماینده و فرماندار شهرستان شوش فردا ۲ شهریور ۹۷ جمعه در محل استانداری خوزستان واقع در شهرستان اهواز برگزار شود..

لازم به ذکر است که نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه فردا به اتفاق وکیل و مشاور حقوقی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در این جلسه حضور خواهند داشت.



سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه/

۱ شهریور ۹۷


لحظه به لحظه با نمایندگان



به دلیل حضور اقای افشار در جلسه نمایندگان شرکت، استاندار، فرماندار، نماینده شهرستان شوش و کافرما، نمایندگان کارگران از جلسه خارج شده و حاضر به تشکیل این جلسه باحضوری افشار نشدند.

افشار به عنوان عامل اصلی و اساسی تمام تشنج های شرکت و منطقه و بدبختی های حال حاضر ما کارگران، به هیچ وجه حق شرکت در هیچ جلسه ای را ندارد و حالا نمایندگان باغیرتمان با خروج از جلسه اعتراض خود را به سمع و نظر استاندار و تمامی حاضرین رساندند.



پاینده باد کارگر

زنده باد هفت تپه

آفرین بر نمایندگان باغیرت

۲ شهریور ۹۷

لحظه به لحظه با نمایندگان



همکاران عزیز هفت تپه

نمایندگان کارگری، همچنان بر خروج افشار از جلسه استانداری اصرار دارند و با وجود افشار به هیچ وجه حاضر به تشکیل جلسه نخواهند بود.

در حال حاضر، نمایندگان کارگران در محوطه منتظر هستند و چنانچه افشار در جلسه باقی بماند، جلسه تشکیل نخواهد شد و اصرار مسئولین بی فایده است.

غیرت و جوانمردی نمایندگان در مقابل حضور افشار، همانند کشتی‌گیران غیور میهن اسلامی عزیزمان است که هیچ گاه حاضر به مسابقه با کشتی گیران کشور اشغال‌گر و فاسد صهیونیست نخواهند بود و خیالمان از بابت شعور سیاسی و کارگری و مبارزاتی نمایندگانمان کاملا راحت است.



زنده باد کارگران هفت تپه

۲ شهریور ۹۲

واکنش رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش به سفر وزیرکشاورزی در آن شهرستان

و وضعیت کشت وصنعت هفت تپه خوزستان بعدازخصوصی سازی ،،،

برای چنین سفر و بازدیدهای یک وزیر میبایستی ازسوی نماینده عالی دولت درشهرستان جلسه شورای اداری شهرستان تشکیل میگردید و مشکلات شهرستان بخصوص دربحث کشاورزی مطرح وحداقل مصوباتی وخروجی داشته باشد.



استقبال کنندگان با ژست های متفاوت که اصلا به آنها هیچگونه ارتباطی مستقیم یا غیرمستقیم نداشته مشاهده میشود که واقعآ باید تاسف خورد که برای چنین سفرهایی، حداقل توسط مسئولین امتیازهائی از وزیر برای این شهرستان غنی ولی در عمل محروم گرفته میشد.



پاک چوب نیاز به بازدید ندارد ومدیریت پاک چوب قبل ازتصدیگری وزیرجناب حجتی و نماینده مردم درمجلس راه اندازی وفعالیت داشته چرا از شرکتهای ورشکسته مثل هفت تپه که درحال فروپاشی کامل هست بازدیدنشده یانمیشود؟



اگرهدف سفر وزیر جلوگیری از ریزگردها هست همه میدانند منشاء ریزگردها زمینهای برهوت لم یزرع بخش فتح المبین بوده نه شرکت پاک چوب

هرچندگاهی مسئولان کشوری و یا استانی ازاین پاک چوب بازدید میکنند آیا اهمیت پاک چوب از ارزش و اهمیت کشت وصنعت هفت تپه کمتر است؟

مگر درَ شوش بجز این شرکت، شرکت دیگری وجود ندارد؟ آقای وزیر قدم رنجه بفرمایید از شرکتهای ورشکست شده و درحال فروپاشی بازدیدی بکنید، سری به هفت تپه بزنید که آقایون به اسم سرمایه گذار چکارش کردند قطعه قطعه بندی کردند وسند گرفتند و فروختند چرا اینها را نمی بینید؟

اگرهفت تپه تعطیل شود برای شوش فاجعه بیکاری به دنبال خواهد داشت

سیدحکیم موسوی

رئیس شورای اسلامی شهرستان

در پی اتفاقات چند روز گذشته و حضور هماهنگ شده‌ی وزیر جهاد کشاورزی با مدیریت استاندار و نمایندگان مجلس در شرکت پاکجو، برای آرام نشان دادن اوضاع در استان و مطلع شدن نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه و حضور آنان در شرکت پاکجو و اعتراض به وزیر و استاندار، جلسه‌ی بی‌نتیجه‌ای در فرمانداری و به طبع آن جلسه‌ی دیگری در روز جمعه در استانداری تشکیل شد. نمایندگان منتخب کارگران هفت تپه با وجود اطمینان از بی نتیجه بودن این جلسه به مانند جلسات پیشین، به منظور پیشگیری از هر نوع سو استفاده و ندادن بهانه برای سرکوب کارگران در جلسه حضور یافتند.

نمایندگان کارگری که آماده بودند مطالبات قانونی خود را در این جلسه اعلام نمایند، با حضور آقای افشار از مدیران و مالکین سابق هفت‌تپه در جلسه، که در حال حاضر هیچ سمتی ندارد، مواجه شدند که در اعتراض به حضور این شخص جلسه را ترک کرده و اعلام کردند که با حضور ایشان در جلسه موافقت نخواهند کرد.

در ادامه‌ی حمایت های آشکار و پنهان دولت از غارتگران هفت‌تپه، استاندار نه تنها حاضر به ملاقات با نمایندگان کارگران معترض نمیشود بلکه با تهدید آنان به بازداشت میگوید:

میخواهند بیاییند یا نیایند. حضور نمایندگان کارگران مهم نیست!

در پی اتفاقات روز جمعه در استانداری، اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان منتخب کارگران هفت تپه در جمع کارگران اعتصاب کننده بار دیگر به ضرورت تشکیل شوراهای مستقل کارگری - مردمی برای نظارت بر دولت و دخالت در حیطه‌ی مدیریتی اشاره کرده و تشکیل شوراها را ضامن پاسخگو بودن و حفظ احترام کارگران و مردم میداند. بخشی در ادامه با اشاره به وجود تک گویی در جامعه، شوراهای مستقل کارگری - مردمی را عامل اصلی به وجود آمدن گفت و گو در جامعه دانست. شوراهایی که در آن زن و مرد ؛ پیر و جوان ؛ دارا و‌ ندار نقش بازی میکنند و حاکم بر سرنوشت‌شان خواهند بود.

بخشی با اشاره به اینکه سه سال از واگذاری هفت‌تپه به بخش‌خصوصی میگذرد و نتیجه این‌کار به شماره افتادن نفس های کارخانه هفت تپه است، خواستار باز پس‌گیری کارخانه از بخش خصوصی شد. در عین حال اعتصاب را حق قانونی کارگران خواند و نسبت به حضور افرادی که با تخریب کارخانه ایجاد حاشیه میکنند هشدار داد.

.