برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9618          2018-08-26 13:13:04

تجمع‌های اعتراضی کارگران در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد.

ٖ بازگشت به صفحه اول


کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز روز یکشنبه ۴ شهریور برای دومین روز متوالی در مقابل ساختمان فرمانداری خوزستان تجمع کرده و خواهان از سرگیری فعالیت و راه اندازی کامل این واحد تولیدی، و نیز دریافت چندین ماه حقوق معوقه شان شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع کنندگان در بیانیه ای خواهان حضور استاندار و نمایندگان استان خوزستان در مجلس در جمع معترضان به منظور پاسخگویی به پرسش ها و نگرانی‌های کارگران شده و تهدید کردند در غیر این صورت اعتراض‌ها را به تهران خواهند کشاند.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در استان خوزستان نیز روز یکشنبه برای نهمین روز متوالی به اعتراضات خود ادامه دادند. کارگران نیشکر هفته تپه خواهان بازگشت مالکیت این شرکت کشاورزی از بخش خصوصی به دولت و پرداخت دستمزد و مزایای معوقه خود هستند.

در همین حال خبرگزاری کار ایران، ایلنا از تجمع اعتراضی صدها کارگر نگهداری خطوط و ساختمان‌های راه آهن در شهرهای جلفا، هادی شهر، مرند و عجب شیر خبر داد که خواهان دریافت دستکم سه ماه دستمزد معوقه و سنوات کارگری شان از کارفرمایان بخش خصوصی هستند.

به گزارش همین خبرگزاری،کارگران قراردادی اخراجی لاستیک خوزستان نیز روز یکشنبه با تجمع در مقابل ساختمان مدیریت این کارخانه خواهان بازگشت به کار شدند.

لاستیک خوزستان اخیرا به دلیل آنچه کمبود مواد اولیه عنوان کرد، شماری از کارگران پیمانی آن شرکت را اخراج کرد.

رکود اقتصادی، ورشکستگی واحدهای تولیدی و سوءمدیریت موجب شده است که بسیاری از کارگران از دریافت حقوق و مزایای کار محروم شوند و بیکاری در ایران روز به روز شدت یابد، به طوری که ​طی یکسال گذشته تقریبا هر روز یک یا چند تجمع اعتراضی توسط کارگران صورت گرفته است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در یکسال گذشته بیش از شش هزار تجمع کارگری برگزار شده که بیشتر در اعتراض به پرداخت نشدن چندین ماه حقوق، اخراج گروهی، بلاتکلیفی پس از واگذاری کارخانه‌ها به بخش خصوصی و پایین بودن دستمزدها صورت گرفته است.