برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9629          2018-08-30 10:16:56

گزارشی از سیزدهمین روز اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه

ٖ بازگشت به صفحه اول

خبرگزاری هرانا – روز پنج‌شنبه ۸ شهریورماه کارگران نیشکر هفت‌تپه برای سیزدهمین روز متوالی در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات خود اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۸ شهریورماه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه برای سیزدهمین روز متوالی ادامه داشت و کارگران با تجمع مقابل دفتر مدیریت کارخانه خواستار تحقق خواسته‌های خود شدند.

با وجود اینکه نمایندگان کارگران به دلیل فشار مسئولان سعی در پایان دادن به این اعتصاب داشتند، کارگران اعلام کردند تا زمانی که شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی واگذار نشود، اعتصابشان ادامه خواهد داشت.

اصرار مسئولان شهر شوش برای پایان اعتصاب و سپس تحقق خواسته‌های کارگران در حالی صورت می‌گیرد که از زمان واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی در اواخر سال ۱۳۹۴، هیچ‌گاه دستمزدهای کارگران این مجتمع بزرگ کشت و صنعت به موقع پرداخت نشده است و آنان هر بار به اجبار برای دریافت دستمزدهایشان دست به اعتصاب زده‌اند و مهم‌تر اینکه، در پی این اعتصابات حتی ذره‌ای از وعده‌هایی که مسئولان شهر شوش و کارفرما برای تحقق خواسته‌هایشان به آنان داده‌اند محقق نشده است؛ این مسئله باعث شده است تا کارگران هر از چندگاهی برای دریافت دستمزدهایشان دست به اعتصاب بزنند.

علاوه بر عدم تحقق وعده‌های مسئولان شوش از زمان خصوصی‌سازی شرکت، عدم پرداخت دستمزد کارگران و انعقاد قراردادهای خارج از قوانین کار با آنان، طی ماه‌های گذشته سهامداران خصوصی شرکت بر خلاف قوانین خصوصی‌سازی و تعهداتی که برای حفظ یکپارچگی شرکت داده‌اند، دست به واگذاری بخش‌های مختلف شرکت به شرکت‌هایی زده‌اند که توسط اعوان و انصار سهامداران عمده ایجاد شده‌اند که این مسئله به عنوان موضوعی حیاتی برای کارگران که می‌تواند کار و زندگی آنان را به نابودی بکشاند، خشم بیش از پیش آنان را بر انگیخته است. به طوری که در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های کارگران که آنان برای تحققش حاضر به پایان اعتصاب نیستند روشن شدن ابعاد این واگذاری‌ها و بازگشت آن‌ها به مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه است.