برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9673          2018-09-26 08:09:53

تلاطم‌ شدید در بازار ارز ایران؛ دلار از مرز ۱۹ هزار تومان رد شد

ٖ بازگشت به صفحه اول


بازار آزاد ارز ایران روز چهارشنبه چهارم مهرماه بار دیگر شاهد تلاطم‌های شدیدی بود و به یک‌باره هر دلار آمریکا بیش از دو هزار تومان افزایش قیمت داشت و از مرز ۱۹ هزار تومان رد شد.

به گزارش رادیو فردا، قیمت دلار در روز سه شنبه و پس از سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نیز هزار تومان افزایش یافته و به ۱۷ هزار تومان رسیده بود.

بر اساس آمارهایی که سایت ارز و طلا داده‌اند، قیمت هر یورو به ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و هر پوند بریتانیا نیز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

بهای هر سکه جدید نیز به پنج میلیون و ۴۶۷ هزار تومان افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه در گزارشی از وضعیت بازار نوشته است که همه خریدار دلار هستند تا فروشنده.

این خبرگزاری می گوید:‌ «شرایط بازار به گونه‌ای است که ازدحام بالایی داشته و تقریبا تمامی افراد حاضر در بازار خریدار دلار هستند و فروشنده‌ کمیاب شده است. وضعیت بازار طوری شده که حتی دلالان و صرافان هم فروشی نداشته و فقط به دنبال خرید ارز هستند».

ایسنا با بیان اینکه «فعالان بازار ارز از کنترل آن ناامید شده‌اند» می‌افزاید: «صرافی‌ها امروز نیمه تعطیل بوده و درهای صرافی را بسته‌اند، حتی آن دسته صرافی‌هایی که ارزهای خدماتی می‌فروختند، اکنون تابلوهای خود را خاموش کرده و هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود».

بازارهای ایران از زمان خروج ایالات متحده آمریکا از برجام به شدت دچار بحران شده و هر روز شاهد بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی و کالاهای اساسی است.

مقام‌های آمریکا در ماه‌های اخیر رویکرد بسیار سختگیرانه‌ای در خصوص سیاست‌های ایران اتخاذ کرده و تهران را به گسترش فعالیت‌های موشکی، حمایت از تروریسم، ایجاد آشوب در منطقه و ببرهم زدن ثبات آن متهم می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در مراسم گشایش هفتادوسومین دوره مجمع عمومی سازمان ملل، رهبران جمهوری اسلامی را به خاطر سیاست‌های‌شان به باد انتقاد گرفت و گفت که آنها «بذر آشوب، مرگ و ویرانی می‌پراکنند».