برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 12106          2024-03-16 21:26:02

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت محمود مهرابی در زندان دستگرد اصفهان

ٖ بازگشت به صفحه اول
محمود مهرابی، متهم سیاسی بدون رعایت اصل تفکیک جرائم و با حال نامساعد جسمی، در بند زندانیان جرائم عمومی در زندان دستگرد اصفهان بسر میبرد. آقای مهرابی از رسیدگی مناسب پزشکی و امکان ملاقات با خانواده خود محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود مهرابی بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان دستگرد اصفهان بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده مهرابی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “نزدیک به سه ماه است که محمود از ملاقات با خانواده محروم مانده و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم، در بند زندانیان جرائم خشن زندان دستگرد اصفهان نگهداری میشود. او طی این مدت با علائمی از جمله سرگیجه شدید و تهوع مواجه شده است. با این وجود آقای مهرابی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.”
محمود مهرابی برای نخستین بار در تاریخ دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. او ساعاتی بعد، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در اصفهان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

قرار جلب به دادرسی این شهروند از بابت اتهامات “افساد فی الارض از طریق نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، تحریک غیرموثر نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظایف و تسلیم در فضای مجازی، تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت و توهین به مقام رهبری و روح الله خمینی در فضای مجازی” توسط شعبه قضایی مذکور صادر شده بود.

در دی ماه سال جاری نیز، این شهروند در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه با گشایش پرونده ای جدید علیه خود از بابت اتهاماتی همچون انتشار محتوای مجرمانه در رسانه ها و توهین به ائمه و مقدسات مواجه شد.

قابل ذکر است که آقای مهرابی تاکنون از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم مانده و بازپرس پرونده اقدام به تعیین وکیل تبصره ماده ۴۸ برای او کرده است.

محمود مهرابی، سی و پنج ساله، شهروند ساکن اصفهان و مجرد، پیش از بازداشت در حوزه برق مشغول به فعالیت بود.