برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 12127          2024-06-18 19:40:26

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی طاهر نقوی در زندان اوین

ٖ بازگشت به صفحه اول
طاهر نقوی، وکیل دادگستری علیرغم گذشت ۱۳۴ روز از زمان دستگیری، کماکان بصورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد. آقای نقوی از روز پنجشنبه بیست و چهارم خردادماه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به اعتصاب زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طاهر نقوی کماکان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر، به هرانا اطلاع داد: “آقای نقوی فروردین ماه سال جاری از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد. این متهم سیاسی، از روز پنجشنبه بیست و چهارم خردادماه، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود، دست به اعتصاب غذا زده و داروهای مورد نیازش را نیز مصرف نمیکند. همچنین وی طی روزهای اخیر، توسط مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به قرنطینه زندان اوین منتقل شده است.”
بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، حال جسمانی آقای نقوی خوب نیست و با توجه به اینکه او باید بطور مرتب داروهای فشار خون و تیروئید مصرف کند، ادامه اعتصاب وی میتواند یه وخیم شدن حال او منجر شود. این امر موجب افزایش نگرانی نزدیکان این وکیل دادگستری شده است.

در تاریخ هفدهم بهمن ماه سال گذشته، طاهر نقوی توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد.

چندی بعد آقای نقوی در دادسرای اوین بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی تفهیم شد. سپس جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.