برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 12137          2024-07-14 03:58:27

گیلان؛ بازداشت شش نفر از فعالین زن جهت اجرای حکم حبس

ٖ بازگشت به صفحه اول
شش نفر از فعالین زن گیلان به نام های جلوه جواهری، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، فروغ سمیع‌نیا، متین یزدانی و شیوا شاه‌سیاه که سال گذشته بازداشت و به حبس محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و به زندان لاکان منتقل شدند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو و به نقل از بیدارزنی، صبح روز شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ (۱۳ جولای ۲۰۲۴)، هر یک از جلوه جواهری، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، فروغ سمیع‌نیا، متین یزدانی و شیوا شاه‌سیاه از فعالین زن گیلان که سال گذشته بازداشت شده بودند، پس از احضار. به دادسرای انقلاب رشت بازداشت و جهت سپری نمودن دوران محکومیت خود به زندان لاکان این شهر منتقل شدند.

بر طبق حکمی که فروردین ماه امسال توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست مهدی راسخی صادر شده بود، شیوا شاه‌سیاه اهل لاهیجان، نگین رضایی اهل فومن، فروغ سمیع‌نیا، متین یزدانی و آزاده چاوشیان هر دو اهل رشت هر کدام از بابت اتهام " اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور" به ۳ سال؛ و ۶ ماه و ۱ روز حبس تعزیری، از بابت "عضویت در گروه غیرقانونی" به ۲ سال و ۷ ماه ۱۶ روز حبس تعزیری و در مجموع هر کدام به ۶ سال و ۱ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شده‌اند که بر طبق قانون تجمیع احکام حکم اشد آنها یعنی ۳ سال و ۶ ماه و ۱ روز قابل اجرا می‌باشد.

همچنین جلوه جواهری اهل رشت دیگر متهم این پرونده مشترک به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این افراد طی روزهای ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه سال گذشته و در جریان بازداشت گسترده فعالین زن در گیلان بازداشت شده بودند .

در همین رابطه، روز چهارشنبه ۲۰ تیر ماه هر یک از زهره دادرس و زهرا دادرس خواهران اهل رشت جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شده بودند.