برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 12021          2023-11-05 22:06:23

دادسرای اوین؛ جلسه بازپرسی اسدالله فخیمی و حوری خانپور برگزار شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
دومین جلسه بازپرسی اسدالله فخیمی و همسرش حوری خانپور، امروز یکشنبه چهاردهم آبان ماه در شعبه یکم بازپرسی دادسرای اوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه بازپرسی اسدالله فخیمی و حوری خانپور برگزار شد.

در جریان این جلسه که امروز یکشنبه چهاردهم آبان در شعبه یکم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست بازپرس محمد جواد رستمی برگزار شده، آقای فخیمی و خانم خانپور از بابت اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی به‌ قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به دفاع از خود پرداختند.
در پایان جلسه، این شهروندان با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شدند. آنها در تاریخ سوم آبان ماه امسال در دو ابلاغیه مجزا، به این مرجع قضایی احضار شده بودند.

در مردادماه سال جاری، نخستین جلسه بازپرسی اسدالله فخیمی و همسرش حوری خانپور در شعبه قضایی مذکور برگزار شده بود. آنها طی این جلسه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دفاع از خود پرداختند.

منزل اسدالله فخیمی و حوری خانپور در تاریخ بیستم تیرماه سال جاری توسط ماموران وزارت اطلاعات مورد تفتیش قرار گرفت. ماموران شماری از وسایل دیجیتال از جمله لپ تاپ ها و تلفن های همراه این شهروندان را ضبط کردند. این دو شهروند همزمان با این رویداد، به دادسرای اوین احضار شدند.