برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 12090          2024-02-26 01:01:19

شکیلا منفرد زندانی سیاسی در سومین پرونده‌سازی به حبس و تبعید محکوم شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
شکیلا منفرد، زندانی سیاسی که ٣ سال و ١ ماه اخیر را در زندان اوین سپری کرده، در سومین پرونده دوره حبس به ١۵ ماه زندان و تبعید محکوم شد. این حکم با رد درخواست واخواهی قطعی شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیراً با رد درخواست واخواهی شکیلا منفرد، زندانی سیاسی ٣٠ ساله و ساکن تهران، حکم دادگاه انقلاب تهران مبنی بر تحمل ١۵ ماه زنداه همراه با تبعید وی، قطعی شد.

این زندانی سیاسی آذر ماه سال جاری، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به صورت غیابی به اتهام "تبلیغ علیه حکومت" به ١۵ ماه حبس و همچنین تبعید به خارج از تهران، ممنوعیت خروج از کشور، منع عضویت در گروه‌های اجتماعی و سیاسی، و منع استفاده از تلفن هوشمند محکوم شد.

به این ترتیب، این زندانی سیاسی در سومین پرونده دوره حبس، نیز توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به حبس محکوم شده است.

پیشتر، شکیلا منفرد بهمن ٩٩ توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام" به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود که در نهایت این حکم به چهار سال و دو ماه کاهش پیدا کرد.

وی سال ١۴٠٠، طی جریان یک پرونده دیگر در دوره حبس، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام "عضویت در گروهای مخالف نظام" به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام "نشر اکاذیب" به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

در حالی که شکیلا منفرد از بیماری در دوره حبس رنج می‌برد، مسئولان زندان اوین با تعیین وثیقه سنگین یک میلیارد تومانی و همچنین شرط قرار گرفتن تحت نظارت سامانه پابند الکترونیک، مقابل اعزام خانم منفرد مانع‌تراشی می‌کنند.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای حکومتی در تهران بازداشت و پس از مدتی به زندان اوین منتقل شده بود.