برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 12100          2024-03-10 02:37:44

محکومیت عزیز قاسم‌زاده، معلم دربند به دوسال حبس «بدون تفهیم اتهام»

ٖ بازگشت به صفحه اول
بعد از انتشار خبر صدور حکم ۲۰ سال زندان برای ۱۰ معلم و فعال صنفی فرهنگیان گیلان، «عزیز قاسم‌زاده»، یکی از معلمان محکوم در این حکم، اعلام کرد این حکم بدون تفهیم اتهام یا تشریفات قضایی صادر شده است.

کانال تلگرامی «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان»، متن نامه‌ای که عزیز قاسم زاده از زندان لاکان رشت فرستاده را منتشر کرد و نوشت که این معلم و یکی دیگر از همکاران زندانی‌اش، به نام «محمود صدیقی‌پور»، بدون آنکه حضوری یا ویدیویی تفهیم اتهام شده باشند، به دو سال حبس دیگر محکوم شدند.

روز چهارشنبه۱۶اسفند سال جاری، شعبه سوم دادگاه انقلاب گیلان، ۱۰ عضو هیات‌مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان را مجموعا به ۲۰ سال زندان و سایر مجازات‌ها محکوم کرد.

این ده معلم و فعال صنفی به نام‌های عزیز قاسم‌زاده، محمود صدیقی‌پور، «علی نهالی، تیمور باقری، جواد سعیدی، طهماسب سهرابی، انوش عادلی، جهان‌بخش لاجوردی، غلامرضا اکبرزاده و یدالله بهارستانی»، بارها به‌دلیل پیگیری مطالبات صنفی خود و ایستادن در کنار معترضان اعتراضات سراسری سال گذشته احضار و بازداشت شده‌اند.

آقای قاسم‌زاده در نامه خود از حقو‌قدانان پرسیده است: «آیا می‌توان بدون تفهیم اتهام، مبادرت به صدور حکم علیه کسی نمود و آیا اساسا با کیفیتی که شرح آن رفت، می‌توان افرادی را محاکمه و هریک را به دو سال زندان محکوم نمود؟»

این معلم و فعال صنفی که در حال گذراندن حکم قبلی خود است، در این نامه تصریح کرده که ناتوانی حاکمیت در تحقق وعده‌های رنگین، «آن‌ها را به این نتیجه رسانده که سرکوب و خاموش کردن مطالبه‌گر و مطالبه‌گری، یگانه راه‌حل اقتدار سیاسی و ثبات سیاسی است.»