برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 12039          2023-12-15 00:57:31

۱۴ سال حبس برای عباس دریس، معترض پرونده‌ی نیزار معشور (ماهشهر)

ٖ بازگشت به صفحه اول
فرشته تابانیان، وکیل دوبرادر عباس و محسن دريس، معترضان عرب پرونده نیزار معشور در آبان ۹۸، از حکم ۱۴ سال حبس برای موکلش عباس دریس خبر داد. او در توییتر خود نوشته که قاضی، مستند حکم را علم خود دانسته است.
او نوشته: «هیچ گونه اقراری و ادله‌ای که نشان بدهد موکلم در این ماجرا دخالت داشته وجود ندارد.اعاده دادرسی در مورد حکم اعدام موکلم عباس دریس هنوز در دیوان عالی کشور مفتوح می‌باشد. امیدوارم که این حکم ناعادلانه نقض شود.»
محسن دریس نیز از بابت اتهام معاونت در قتل تبرئه شد و بابت اتهام نگهداری اسلحه به ۲ سال حبس محکوم شد. محسن دریس از سال ۹۸ تا حدود یک ماه پیش در زندان بود.
عباس شلیشات (دریس) از اهالی شهرک جراحی بندر ماهشهر (معشور) در ۱۷ آذر ۱۳۹۸ بازداشت شد. او ابتدا ضمن پذیرش حضور در تجمعات، هرگونه دخالت در بستن جاده را انکار کرد اما سپس تحت فشار و شکنجه مزدوران اطلاعات سپاه، مجبور به اعتراف تلویزیونی علیه خود مبنی بر تیراندازی با کلاشینکوف به سوی نیروهای امنیتی شد. گفته می‌شود نیروهای سرکوب، جهت اخذ و ضبط اعترافات اجباری عباس دریس را با تهدید آزار جنسی اعضای زن خانواده‌اش تحت فشار قرار داده بودند. در سناریوی ساختگی و دروغین حکومت اسلامی، عباس دریس در نهایت به قتل «رضا صیادی»، از فرماندهان یگان ویژه نیروی انتظامی متهم شد.
کفایه حزباوی، همسر عباس دریس پس از پیگیری‌های بسیار و ناامیدی از تغییر رویه پرونده، در اثر فشار‌‌های وارده دچار سکته مغزی شد و جان خود را از دست داد.