برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10038          2019-04-03 12:34:37

دادگاه تجدید نظر؛ داوود رضوی به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
دادگاه تجدید نظر؛ داوود رضوی به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد
خبرگزاری هرانا – شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر انقلاب طی حکمی داوود رضوی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را به ۵ سال حبس محکوم کرد. بر اساس رای دادگاه این حکم به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، داوود رضوی با اعلام اینکه خبر را صالح نیکبخت، وکیل دادگستری به وی اعلام کرده است گفت: آقای نیکبخت شخصا به دادگاه احضار شد و حکم را ملاحظه کرد. به آقای نیکبخت اعلام کرده‌اند اگر تا ۵ سال پرونده جدیدی برای من باز نشود یا محکومیت جدیدی نگیرم، حکم دادگاه برقرار خواهد بود.

داوود رضوی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس محکوم شده بود. در حکم صادره اساس اتهام او «برگزاری تجمعات به بهانه‌های مختلف از جمله روز جهانی کارگر و حداقل دستمزد کارگران» و تهیه و انتشار عکس از این تجمعات که دادگاه آن را «خوراک تبلیغاتی ضد انقلاب» نامیده، عنوان شده بود.

روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، جلسه دادگاه تجدیدنظر داود رضوی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شده بود. در این جلسه دادگاه محمدصالح نیکبخت، وکیل مدافع داود رضوی، با رد ادعای دادگاه مبنی بر انتساب اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” از فعالیت‌های سندیکایی داود رضوی دفاع کرده و مشارکت در مراسم روز جهانی کارگر و پیگیری مطالبات کارگری از جمله حق مسکن و حق حداقل دستمزد را امری قانونی دانست. وی در نهایت از دادگاه برای موکلش درخواست تبرئه کرده بود.

لازم به یادآوری است که آذرماه سال جاری حکم ۵ سال و ۴ ماه حبس «ابراهیم مددی» از همکاران و هم‌پرونده‌ای‌های داوود رضوی تایید شده بود.