برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10061          2019-04-16 11:46:11

نماینده حزب‌الله لبنان در قم: بسیاری از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده ایران هستند

ٖ بازگشت به صفحه اول
نماینده حزب‌الله لبنان در قم: بسیاری از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده ایران هستند

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از قول یک مقام ارشد حزب‌الله لبنان خبر داده که "تعداد قابل توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده ایران حضور دارند."

این برای اولین بار است که حزب‌الله لبنان و رسانه‌های ایران اعلام می‌کنند که اعضای حزب‌الله لبنان برای کمک به مناطق سیل‌زده به ایران دعوت شده‌ و در این مناطق حضور دارند. پیش از این رسما اعلام شده بود که نیروهای حشد شعبی، شبه نظامیان مسلح عراق در مناطق سیل‌زده خوزستان و حضور دارند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از نماینده حزب‌الله لبنان در شهر قم نوشت: "حسن نصرالله [دبیرکل حزب الله لبنان] از ما خواستند که از جوانان لبنانی برای حضور در مناطق سیل‌زده ایران دعوت کنیم... هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان لبنانی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و برخی دیگر از جوانان در حال عزیمت به مناطق سیل‌زده ایران هستند."

نماینده حزب‌الله لبنان در قم همچنین گفت که حسن نصرالله "مکرر پیگیر وضعیت سیل‌زدگان ایران است."

غیر از نیروهای امدادی، ارتش، سپاه و بسیج هم به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند
بارندگی شدید از اواخر اسفند گذشته باعث جاری شدن سیل در شهرهای متعدد ایران شده که هزاران نفر را بی‌خانمان کرده و ده‌ها کشته برجا گذاشته است.

به غیر از نیروهای امدادی، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج هم به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند اما گستردگی سیلاب و امکانات محدود باعث کندی عملیات امداد و نجات شده است.

موسی غضنفری آبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران پیش‌تر گفته بود: "اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشد شعبی عراق، فاطمیون افغان، زینبیون پاکستان و حوثی‌های یمن خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد."

حضور نیروهای شبه‌نظامی خارجی در مناطق سیل‌زده ایران واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است. برخی این اقدام را کمک‌رسانی به شهروندان ایرانی در مناطق بحرانی دانسته و از آن تمجید کرده‌اند.

منتقدان حضور این شبه نظامیان را برای مقابله با اعتراض‌های احتمالی سیل‌زدگان به مدیریت و خدمات نامناسب می‌دانند و خواهان توقف آن شده‌اند.

سازمان هواشناسی ایران در باره سیلاب و طغیان رودخانه‌ها از جنوب تا شرق کشور در روزهای آینده هشدار داده است.