برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10278          2019-08-22 13:00:58

هفتمین روز اعتصاب غذا؛ گزارشی از وضعیت فرنگیس مظلوم یک ماه پس از بازداشت

ٖ بازگشت به صفحه اول
هفتمین روز اعتصاب غذا؛ گزارشی از وضعیت فرنگیس مظلوم یک ماه پس از بازداشت
خبرگزاری هرانا – فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین که یک ماه گذشته را در بازداشت و در سلول انفرادی به سر برده از روز جمعه ۲۵ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب غذای خانم مظلوم در اعتراض به بلاتکلیفی یک ماهه بدون تفهیم اتهام صورت گرفته است. فرنگیس مظلوم در تاریخ ۳۱ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و هم اکنون در سلول های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان اوین از روز جمعه ۲۵ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب غذای خانم مظلوم که هم اکنون در سلول های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر می برد در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و بدون تفهیم اتهام صورت گرفته است.
یک منبع نزدیک به خانواده خانم مظلوم در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “روز جاری پس از مدت‌ها برای نخستین بار دختر خانم مظلوم موفق به ملاقات با وی شد. طی این ملاقات خانم مظلوم به دختر خود اعلام کرده که از روز جمعه دست به اعصاب غذا زده است. با این حال خانم مظلوم کماکان در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و در هفتمین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد. با توجه به وضعیت نامناسب جسمی و سابقه بیماری قلبی خانم مظلوم، اعتصاب غذای وی باعث افزایش نگرانی خانواده در ارتباط با ایشان شده است”.
گفته می شود وی طی مدت بازداشت بدون تفهیم اتهام جهت اخذ اعترافات اجباری تحت فشار قرار گرفته و به دلیل شرایط بازداشت و اعتصاب غذا به شدت دچار کاهش وزن شده است.

لازم به ذکر است تماس خانم مظلوم با خانواده خود از اواسط مردادماه بدون توضیح مشخصی قطع شده بود.

لازم به ذکر است ظهر روز دوشنبه ۳۱ تیرماه، یک مامور زن به همراه ۷ مامور مرد به منزل خواهر فرنگیس مظلوم مراجعه کرده و وی را بازداشت کردند.

فرنگیس مظلوم پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ زندان منتقل شده و تحت بازجویی قرار داشته است.
لازم به یادآوری است فرزند فرنگیس مظلوم، سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی محروم بوده است.

سهیل عربی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی دیگر محکوم شد.