برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10554          2020-03-07 06:42:44

کرونا در ایران: وضعیت در استان گیلان «بالاتر از قرمز» است

ٖ بازگشت به صفحه اول
کرونا در ایران: وضعیت در استان گیلان «بالاتر از قرمز» است

وزارت بهداشت ایران شمار مبتلایان به ویروس کرونا را ۵ هزار و ۸۲۹ تن گزارش و اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ تن دیگر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کردند. گیلان سومین استان با آمار ابتلا بالا گزارش شده است. نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی اما می‌گوید: آمار بسیار وحشتناک است و شهر رشت برای مقابله با کرونا به بیمارستان صحرایی نیاز دارد.



به روایت رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان ایران در استان گیلان ۴۹۴ تن به کرونا مبتلا شده‌اند. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلاکی اما وضعیت کرونا در استان گیلان را «نگران کننده» و «بسیار وحشتناک: توصیف کرد و گفت: آمار مبتلایان به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

او از سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان جمهوری اسلامی خواست «برای رصد اوضاع» به این منطقه برود، چرا که به گفته جعفرزاده، در منطقه امکانات بهداشتی و درمانی در دسترس نیست:

«آمار مبتلایان و قربانیان کرونا بسیار وحشتناک است و حتی کیت آزمایش برای اخذ تست از اشخاص مشکوک به این ویروس نیز در دسترس نیست».

او گفت:

«هیچ‌گونه تختخوابی برای بستری مبتلایان جدید به کرونا در شهر رشت و اطراف آن وجود ندارد و شرایط این منطقه قرمز اعلام شده است».

جعفرزاده ایمن‌آبادی خواستار احداث بیمارستان صحرایی در شهر رشت و مناطق اطراف آن برای بستری کردن افراد مبتلا به کرونا شد.

به گفته او بسیاری از پرستاران و پزشکان در شهر رشت «به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و یا به دلیل خستگی بیش از حد توانایی خدمت ندارند».

رسانه‌های خبری ایران تا به حال مرگ سه پرستار به دلیل ابتلا به کرونا در استان گیلان را تایید کرده‌اند.

محمد دلسوز، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری گیلان هم وضعیت ابتلا در این استان را «بالاتر از قرمز» توصیف کرد و گفت: «در استان با مشکل تخت بیمارستانی رو به رو هستیم اما مهمترین مشکل ما تجهیزات است که به میزانی که باید باشد در اختیار نداریم و شدیدا به ماسک و لباس و دستکش نیازمندیم».

دلسوز تایید کرد که تا به حال سه نفر از کادر پرستاری گیلان به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.

ستاد ملی مقابله با کرونا ایران شامگاه پنجشنبه ۱۵ اسفند استان گیلان را «قرنطینه» کرد.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان تا ظهر شنبه ۱۷ مارس ۵ هزار و ۸۲۹ تن در ایران به کرونا مبتلا شدند و ۱۴۵ تن نیز به دلیل ابتلا به این ویروس جان دادند.