برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10644          2020-05-20 06:51:43

کانون نویسندگان ایران : تایید حکم‌ صد سال و چهار ماه زندانِ ده فعال سیاسی و اجتماعی

ٖ بازگشت به صفحه اول
تایید حکم‌ صد سال و چهار ماه زندانِ ده فعال سیاسی و اجتماعی
شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران احکام محکومیت ده شهروند فعال در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی به ۱۰۰ سال و ۴ ماه زندان را تایید کرد.
بر اساس گزارش برخی خبرگزاری‌ها، ساسان نیک‌نفس، مریم سامقانی، علیرضا حاتمی، علی‌اصغر حسنی‌راد، همایون پرهیزکار، علی مطلبی، امیر پورنگ سرمدی طهرانی، عطاالله رضایی، سعیده قربانعلی و یاسین جمالی کسرینه به اتهام‌های «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری» در دادگاه انقلاب در مجموع به ۱۰۰ سال و ۴ ماه زندان محکوم شده‌اند. آنها همچنین به حمایت از نظام پادشاهی متهم شده‌اند.
احکام زندان این شهروندان که در شهرهای تهران، گرگان، قم، تنکابن و ... بازداشت شده‌ بودند، آذر ۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی صادر شد و به‌تازگی شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب اسلامی احکام را تایید کرده است. این ده فعال سیاسی همچنین به دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور محکوم شده‌اند.
در حال حاضر به جز علی‌اصغر حسنی‌راد که در بند ۴ زندان اوین به سر می‌برد، بقیه افراد با تامین وثیقه به طور موقت از زندان آزاد شده‌اند. از مجموع بیش از یک قرن زندان 53 سال آن قابل اجراست.
بر اساس احکام صادره، علی اصغر حسنی‌راد در چهار اتهام جداگانه به ۱۶ سال و ۷ ماه؛ یاسین جمالی و علیرضا حاتمی به ۱۴ سال و هفت ماه؛ مریم سامقانی و علی مطلبی به ۵ سال؛ ساسان نیک‌نفس، عطاالله رضایی، امیر پورنگ سرمدی طهرانی هر کدام به هشت سال و سعیده قربانی به ۳ سال زندان محکوم شده‌اند.