برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 10783          2020-09-16 11:03:40

حمله و هجوم گارد ویژه به بند زندانیان سیاسی در زندان ارومیه

ٖ بازگشت به صفحه اول

حمله و هجوم گارد ویژه به بند زندانیان سیاسی در زندان ارومیه
گارد ویژه زندان ارومیه به بند زندانیان سیاسی حمله و هجوم بردند و پس از ضرب و شتم تعدادی از زندانیان، اقدام به شکستن وسایل عمومی بند سیاسی زندان کردند.

بنا به خبر دریافتی، صبح روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ماه ۹۹، زندانیان بند سیاسی زندان ارومیه، به نشانه اعتراض به وضعیت نامناسب بند، قطع شدن مداوم برق و قطع روزانه چند ساعت آب زندان، از گرفتن غذا خودداری کردند.

به دنبال این اقدام زندانیان سیاسی ، نوری، معاون مالی زندان ارومیه به زندانیان قول داد که تا ۱۰ روز دیگر یا به بند جدید منتقل می‌شوند و یا خواسته‌های آنها اجرا خواهد شد.
بنا به گفته یکی از زندانیان، پس از خروج نوری، نیروهای گارد ویژه، دو ورودی زندان را بسته و به همراه حفاظت اطلاعات به ریاست محمدی، بازرسی به ریاست آذرنیا و معاون و رئیس زندان به بند زندانیان سیاسی وارد شده و زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

نیروهای گارد ویژه علاوه بر ضرب و شتم چندین زندانی، اقدام به شکستن یخچال و تلویزیون بند کرده‌ و کتاب‌های بند مذهبی‌ها از جمله کتاب‌های قرآن را به زمین ریخته‌اند که با واکنش زندانیان روبرو شده و زندانیان سیاسی نیز در مقابل دست به اعتصاب زده‌اند.

یک منبع مطلع نیز در این رابطه گفت: «پس از هجوم نیروهای گارد ویژه به بند سیاسی، تمامی زندانیان محبوس در این بند که ۴۵ نفر می‌باشند، دست به اعتصاب غذا زده و نهار خود را به زمین ریخته‌اند و نیروهای گارد ويژه در داخل سالن مستقر هستند و هر بار می‌خواستند یکی از زندانیان را با خود ببرند که با مخالفت دیگر زندانیان روبرو می‌شوند.»

حکومت ایران از ابزار زندان، شکنجه و اعدام، در جهت ایجاد ترس و وحشت در میان معترضان استفاده می‌کند، تا جایی که حتی در مقابل حداقل خواسته‌های زندانیان در بند و اعتراض آنها به کمبود امکانات اولیه حیات، همچون آب و برق واکنش نشان داده و با ضرب و شتم و شکنجه زندانیان پاسخ می‌دهد.