برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 11807          2023-04-22 11:40:03

اعتصاب همزمان کارگران در شماری از واحدهای صنعتی، نفتی، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه

ٖ بازگشت به صفحه اول
اعتصاب همزمان کارگران در شماری از واحدهای صنعتی، نفتی، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه

کارگران تعدادی از واحدهای صنعتی و نفتی شاغل در پروژه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع فولادی در شهرهای مختلف ایران، اعتصاب کردند. شماری از کارگران با انتشار ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی از پیوستن به کارزار اعتصابات خبر دادند. کارگران خواستار افزایش دستمزد و رسیدگی به مطالبات خود هستند.

تبلیغ بازرگانی
بر أساس گزارش‌های منتشر شده، در روز شنبه دوم اردیبهشت، کارگران پروژه‌ای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در شهرهای مختلف دست به اعتصاب زده و تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شماری از کارگران از واحدهای صنعتی و نفتی از جمله شرکت هیدروسازان، شرکت فرایند صنعت یزد، فولاد صنعت اطلس، جهان پارس، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهلران، ماشین‌سازی اراک، فراسکو عسلویه، آذرفلز شیراز و پتروشیمی صدف، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، اقدام به اعتصاب نمودند.


در برخی از واحدهای صنعتی و نفتی از جمله پتروشیمی کنگان، بر أساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تمامی کارگران اقدام به اعتصاب نمودند.


کمپین مرکزی نفت و گاز، هفته گذشته، با انتشار فراخوانی اعلام کرده بود که در صورت عدم پرداخت مطالبات کارگران و افزایش دستمزدها به میزان ۷۹ درصد، کارگران در واحدهای نفت، گاز، نیروگاه، پتروشیمی، همچنین کارخانجات فولاد و مس، دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

اعتراضات کارگران واحدهای صنعتی و نفتی در شماری از شهرهای ایران، به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، از روز جمعه اول اردیبهشت، آغاز شده است.

دست‌کم، شماری از کارگران شرکت اکسیر صنعت شاغل در پروژه پالایشگاه آبادان، همچنین شماری از کارگران پیمانکارهای شاغل در فولاد آلیاژی یزد در اعتراض به عدم افزایش دستمزد در سال ۱۴۰۲، روز جمعه اول اردیبهشت، اقدام به اعتصاب و اعتراض نمودند.

گفته می‌شود دور جدید اعتصابات کارگری مطابق فراخوان از پیش اعلام شده، آغاز شده است.

کارگران، در اعتراض به مصوبه افزایش ۲۷ درصدی دستمزد کارگران، خواستار افزایش دستمزد ۷۹ درصدی و بهبود شرایط شغلی خود هستند.

خبرگزاری هرانا، از تجمعات اعتراضی جمعی از کارکنان شرکت کنترل ترافیک تهران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات آنان، در روز جمعه اول اردیبهشت، گزارش داده است.

در سال‌های اخیر، گروه‌های مختلفی از جمله بازنشستگان و معلمان در اعتراض به فاصله میان درآمد و هزینه خانوارها، همچنین تورم مهارگسیخته اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی نمودند.

خبرگزاری فرانسه