برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 12064          2024-01-01 20:25:22

توماج صالحی به یک سال حبس محکوم شد

ٖ بازگشت به صفحه اول
امیر رییسیان، وکیل توماج صالحی از صدور حکم یک سال زندان برای موکلش خبر داده و دلیل آن را اطلاع‌رسانی توماج صالحی درباره شکایت از ضابطین پرونده‌اش اعلام کرده است.

رئیسیان، روز دوشنبه ۱۱ دی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای اینکه توماج صالحی در پیام تصویری درباره شکایت از ضابطین پرونده‌اش اطلاع‌ رسانی کرده بود به یکسال حبس و دوسال ابطال گذرنامه و شرکت در دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شده است.»
اشاره آقای رئیسیان به ویدیویی است که روز دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲، توسط توماج صالحی منتشر شد که وی در آن به شرح شکنجه‌هایش در زمان بازداشت و زندان پرداخته و گفته بود نه اعتراف کرده و نه تن به همکاری با ماموران امنیتی داده است.

توماج صالحی در این ویدیو با شرح شکنجه‌هایش در زمان بازداشت گفته بود «طی مدت طولانی من را شکنجه کردند، به سرم و صورت ضربه زدند و دست و پای من را شکستند.»

این خواننده معترض همچنین در این ویدیو گفت که او از رسانه‌های جمهوری اسلامی بابت دروغ‌هایی که درباره او منتشر کرده‌اند و همچنین از ضابطین پرونده‌اش به دلیل شکنجه او در زمان بازداشت شکایت کرده است.

توماج صالحی در آبان۱۴۰۱ در روندی خشونت‌آمیز و با ضرب‌و‌شتم ماموران امنیتی بازداشت و در دادگاهی «غیرعلنی» به اتهاماتی از قبیل «افساد فی‌الارض»، «تبلیغ علیه نظام» و «دعوت مردم به کشتار و اغتشاش» به شش سال و سه ماه زندان محکوم شده بود.

این رپر معترض روز ۲۷ آبان ۱۴۰۲ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد، اما۱۲ روز بعد در ۹ آذر بار دیگر بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

وکیل توماج صالحی در نامه‌ای سرگشاده به محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، روند رسیدگی به پرونده توماج صالحی را غیرعادی‌ترین روند خوانده و نوشته است که به‌رغم محرز شدن صحت اظهارات موکلش، پرونده جدید علیه او تشکیل شد و هیچ مرجعی پاسخگوی خانواده او نیست.