برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9582          2018-08-12 14:09:41

تجمع دانشجویان در اعتراض به حذف سهمیه ارزی

ٖ بازگشت به صفحه اول

بخشنامه ارزی بانک مرکزی اعتراض‌ بسیاری را برانگیخته است: گروه‌هایی که تا به حال می‌توانستند از ارز با نرخ دولتی بهره بگیرند و حالا با بحران ارزی و بخشنامه جدید باید برای هر یک دلار بیش از دو برابر نرخ ارز دولتی را بپردازند: از جمله این گروه‌ها دانشجویان ایرانی در خارج از ایران که تا به حال سهمیه ارز با نرخ مرجع داشتند و حالا با بخشنامه بانک مرکزی باید سراغ بازار آزاد بروند.


جمعی از دانشجویان خارج از کشور در اعتراض به حذف ارز دانشجویی مقابل بانک مرکزی تجمع کردند.

جمعی از این دانشجویان و خانواده‌هایشان یک روز پس از انتشار بخشنامه بانک مرکزی تکاپو برای برقراری دوباره سهمیه ارزی را شروع کردند. ابتدا در فضای مجازی دیگران را به همراهی خواندند. یک نامه سرگشاده به مسئولان کشور نوشتند و همانجا اعلام کردند که از طرق قانونی اعتراض‌ را تا برقراری دوباره سهمیه ارزی ادامه می‌دهند.

ظهر امروز شماری از دانشجویان و یا متقاضیان تحصیل در خارج از ایران مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کردند و خواستار اصلاح بخشنامه شدند. مقام‌های وزارت علوم و بانک مرکزی تا به حال نسبت به اعتراض متقاضیان سهمه ارز دانشجویی واکنشی نشان نداده‌اند.

دانشجویانی که امروز مقابل بانک مرکزی جمع شدند، اعلام کرده‌اند که دوشنبه بیست و دوم مرداد دوباره در همانجا این اقدام اعتراضی را تکرار خواهند کرد.

بانک مرکزی ایران روز گذشته اعلام کرده که سهمیه ارز دانشجویی با نرخ دولتی تا پایان شهریور امسال برقرار است.