برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9777          2018-12-04 08:59:19

بسیجیان، تجمع دانشجویان امیرکبیر در همبستگی با معلمان و کارگران را به تشنج کشاندند

ٖ بازگشت به صفحه اول


گروهی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران سه‌شنبه ۱۳ آذر در همبستگی با اعترضات کارگران و معلمان تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمع با دخالت بسیجیان به تشنج کشیده شد. همزمان دانشجویان نوشیروان بابل و سهند تبریز نیز با خواسته‌های مشابهی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر تهران منتشر شده است. «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد»، «محمد حبیبی آزاد باید گردد» از شعارهای دانشجویان در تجمع اعتراضی دانشگاه امیرکبیر تهران بود.

نیروهای بسیجی و لباس شخصی بعد از گفت‌وگو و مجادله با دانشجویان معترض دانشگاه امیرکبیر با شعار «منافق،‌ فتنه‌گر پیوندتان مبارک» درصدد مقابله با دانشجویان برآمدند. اما دانشجویان به تجمع خود ادامه دادند و سرانجام کار به درگیری کشید. در زرد و خورد بسیجی‌ها با دانشجویان معترض دست‌کم یک دانشجو مجروح شده است.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران دانشجویان معترض را به «ساختارشکنی» و حمایت از «فتنه‌گران» و «محکومان امنیتی» متهم کرده است.

علاوه بر این دانشجویان در دانشگاه نوشیروان بابل و سهند تبریز نیز دست به تجمع زدند. «دانشگاه زنده است»، «سرکوب دانشجویان را متوقف کنید»، «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد» از شعارهای دانشجویان معترض در بابل و تبریز بود.