برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9823          2018-12-30 02:47:52

نکاچوب کارخانه ای با ۴۰۰۰ کارگر در حال تعطیلی

ٖ بازگشت به صفحه اول
شرکت نکاچوب در تیر ماه 1348 به صورت شرکت سهامی تأسیس شد که موضوع فعالیت آن بهره برداری از جنگل ها، تهیه و اجرای طرح‌های جنگلداری و تأسیس کارخانجات صنایع چوب و همچنین تولید فرآورده های چوبی نظیر نئوپان ساده و ملامینه، تخته چندلا، روکش و انواع تخته بوده است.

از اهداف تاسیس این شرکت همان گونه که در اساسنامه آن آمده است می‌توان به مواردی نظیر حفظ و نگهداری از جنگل‌های تحت اختیار با بهره برداری علمی و اصولی، اجرای صحیح طرح‌های جنگلداری تحت نظارت و کنترل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، احیای جنگل‌های مخروبه و فضای باز جنگلی، مراقبت و حراست از قاچاق چوب و قطع بی رویه و نیز جلوگیری از صدمات ناشی از دام و دامدار در عرصه های جنگلی اشاره کرد.

حال در آستانه 50 سالگی مشکلات متعددی گریبانگیر شرکت نکاچوب شده و خطر تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی، کارگران و کارمندان آن را تهدید می کند.

محمدحسین ولیپور ریکنده، مسئول روابط عمومی شرکت نکاچوب میاندرود در در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح سابقه دیرینه این شرکت به وجود قریب به 4000 پرسنل در سال‌های اولیه رونق کارخانه اشاره و اظهار کرد: تقریبا 3000 نفر از این نیروها در واحدهای داخلی اعم از تولید، اداری، مالی و بازرگانی مشغول به کار بودند و 1000 نفر دیگر نیز در قالب همکاران حفاظت، فعالیت های بهره برداری، جاده سازی، راهداری، احیای جنگل و کاشت نهال در نهالستان ها را برعهده داشتند.

وی از احداث 1100 کیلومتر جاده در مسیرهای جنگلی توسط شرکت نکاچوب خبر داد و تصریح کرد: تمام این جاده ها به یکدیگر مرتبط بوده و مزایای فراوانی را برای مردم منطقه فراهم کرده است.

مسئول روابط عمومی شرکت نکاچوب میاندرود، این جاده‌های جنگلی را محل تردد و رفت ‎ وآمد روستائیان و دام‌های آنان، معرفی و خاطرنشان کرد: انتقال بیماران به مراکز درمانی و اجرای عملیات اطفای حریق از معبر این شریان‌های مواصلاتی تنها گوشه ای از مزایای عملیات راهسازی در بطن جنگل‌هاست که توسط شرکت نکاچوب انجام شد.

ولیپور با یادآوری دوران رونق کارخانه در سنوات گذشته از صادرات محصولات شرکت به ژاپن، ترکمنستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس یاد کرد و افزود: علاوه بر صادرات خارجی، شرکت به بیش از 30 شهر داخلی از استان‌های مختلف کشور محصولات خود را عرضه می‌کرد.

وی به بخش های مختلف صنعتی در کارخانه بزرگ نکاچوب در سال‌های نه چندان دور اشاره و اظهار کرد: مبلمان سازی، جعبه سازی، تولید پارکت، نئوپان، ملامینه، روکش و تخته کشی(چوب بری) از واحدهای مختلف فعال در مجموعه شرکت نکاچوب بود که هر یک بیش از 150 پرسنل را در خود جای می داد.

مسئول روابط عمومی شرکت نکاچوب میاندرود از فعالیت مستمر تمامی واحدهای صنعتی مجموعه در چندین شیفت کاری یاد کرد و افزود: در سال هایی نه چندان دور تمام واحدهای این شرکت به بهترین شکل ممکن و در امتداد یک سیکل ترکیبی با حداکثر توان مشغول به فعالیت بودند.

ولیپور از حضور دانش آموزان منطقه در واحد جعبه‌سازی یاد و خاطرنشان کرد: بیش از 200 دانش آموز در ایام تابستان و تعطیلی مدارس با اشتغال در واحدهای صنعتی کارخانه مخارج تحصیل سال آینده خود را از این طریق تهیه می‌کردند.

https://www.seratnews.com/fa/news/445424/کارخانه%E2%80%8Cای-با-4000-کارگر-در-حال-تعطیل-شدن-تصاویر