برای آزادی



info@barayeazadi.com
کد خبر : 9622          2018-08-27 13:57:39

تداوم تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز

ٖ بازگشت به صفحه اول

خبرگزاری هرانا – روز دوشنبه ۵ شهریورماه جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز و جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات خود اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۵ شهریورماه، جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به حقوق معوقه و لزوم ایجاد شوراهای کارگری با حضور در مقابل استانداری خوزستان در اهواز اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

این کارگران با سر دادن شعارهایی نظیر “نه اختلاس نه دزدی، اینه تولید ملی”، “کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد” و “حقوق ما رو نمی‌دن” اعتراض خود را نشان می‌دادند.

در فراخوان تجمع روز دوشنبه کارگران گروه ملی فولاد اهواز دلیل اعتراضات بر پایه مطالبات زیر صورت گرفته است:

۱- شفاف سازی اتفاقات پشت پرده عدم تولید شرکت گروه ملی و اعلام اسامی دست‌های پشت پرده توسط استاندار.

۲- راه‌اندازی مجدد تمام خطوط تولید و تزریق مواد اولیه به شرکت گروه ملی.

۳- تسویه حساب کامل با پرسنل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد اهواز.

گروه ملی فولاد اهواز شرکت‌های احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در اهواز است. بعد از تشکیل پرونده قضایی برای متهم پرونده، این واحد صنعتی که در گذشته با نظارت دستگاه قضایی اداره می‌شد، هم‌اکنون به بخش خصوص محول شده است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز شامل کارخانه فولادسازی، نورد کوثر، نورد تیرآهن، کارخانه لوله‌سازی و ماشین‌سازی است و حدود ۴ هزار کارگر شاغل دارد که طی چند ماه گذشته دستمزد آنها پرداخت نشده است. به همین دلیل کارگران این کارخانه‌ها که با ادامه بی‌توجهی مسئولان کارخانه و مسئولان استانی مواجه شده‌اند؛ به نشانه اعتراض از روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، در اعتراض به ۴ماه حقوق معوقه و تامین نشدن مواد اولیه از سوی کارفرما در محوطه‌ی کارگاه دست به تجمع زدند.
دهمین روز از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه
امروز، کارگران نیشکر هفت‌تپه برای دهمین روز متوالی به اعتصاب خود ادامه داده و اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفت: “بیش از دو ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده‌ داریم. آنقدر وضع مالی‌مان خراب شده که همه منطقه فهمیده‌اند. مغازه‌داران شوش مدت‌هاست که دیگر به ما جنس نسیه نمی‌فروشند. بگذریم از مصائب دیگری که داریم. نه خانه به ما کرایه می‌دهند و نه بانک‌ها به ما کارگرانِ هفت‌تپه تسهیلات می‌دهند”.

گفتنی است، پرداخت حقوق معوقه، عدم تفکیک شرکت نیشکر هفت تپه، عدم تغییر کاربری، از مهمترین مطالبات کارگران این شرکت است.